poniedziałek, 15 lipca 2013

A oto kolejna pozycja z Browaru Szałpiw: Bździągwa. Jest to piwo w stylu Belgian Pale Ale, które miałem przyjemnośc zdegustować w dobrze już znanej i lubianej pijalni piw Biała Małpa w Katowicach. Premiera tego piwa miała miejsce początkiem maja, ale ze standardowym opóźnieniem ja miałem okazję spróbować tego dopiero teraz. Nie mniej, nie ma co przeciągać i grać na zwłokę... Bździągwa z beczki...
 
 
 

Barwa jasnobursztynowa, trochę złocista i lekko mętna.
 
Piana  jest gęsta i początkowo obfita, szybko niwelująca się i opadająca do grubego wianuszka; bardzo bogato oblepia ścianki szkła.
 
Aromat jest dość wytrawny, lecz nie jest intensywny. Wyczuwalne są w nim wrażenia estrowe, suszone owoce śliwki, winogron. Zapach przeplata się z bardzo subtelną drożdżowością i lekkim chmielowym powiewem na końcu. Bardzo złożony i przyjemny.
 
W smaku także wyczuwalna jest delikatna wytrawność. Bardzo przyjemne wrażenie suszonych śliwek, lekkiej kwasowości winogron, świetnie przeplata się z delikatną goryczką chhmielową. Po chwilowej obecności goryczki pojawia się ponownie subtelna kwasowość podparta ponownie pojawiajacą się wytrawnością. Po zakończeniu degustacji długo jeszcze utrzymuje się na języku bardzo przyjemny owocowy posmak. Treściwość na średnim poziomie z wychyleniem do niskiego, wpływa dobrze na pijalność piwa.
 
Wysycenie średnie i dobrze zbalansowane.
 

Jeśli mam być szczery, Bździągwa przerosła moje najśmielsze oczekiwania i nie sądziłem, że taka szwarna z niej dziołcha i że tak szybko skradnie mi serce. Mimo, że jestem fanem piw stylu IPA i goryczki pochodzącej od amerykańskich chmieli, to Bździągwie nie można wiele zarzucić, a co więcej jest ona świetnym przykładem na to, że polska Marynka i Sybilla też dają radę! Jak dla mnie, połączenie wytrawnego smaku suszonych owoców i lekkiej goryczki występującej jedyne jako asysta jest strzalem w 10. Piwo jest świetne na upały i wpływa na organizm bardzo orzeźwiajaco, pieszcząc jednocześnie nasze kubki smakowe. Kto nie spróbował niech żałuje! Zachęcam do degustacji.



Informacje szczegółowe o piwie:


Ocena
 
 

0 komentarze :

Prześlij komentarz