wtorek, 24 września 2013

Gdy ostatnio odwiedziłem sklep z piwami regionalnymi w Katowicach, natknąłem się na jedną z dłużej przeze mnie wyczekiwanych pozycji piwnych. Augustiańskie Pszeniczne to sztandarowy produkt Browaru Widawa, którego miałem okazję już próbować w samym browarze, jednak nie miałem możliwości dokonania recenzji, zatem gdy tylko nadarzyła się okazja do zakupu (i to jeszcze w cenie promocyjnej), bez zastanawiań chwyciłem butelkę tego Augustiańskiego weizena, aby móc mu się przyjrzeć dokładnie w domowym zaciszu.



Piana gruboziarnista i gęsta, ale szybko niwelująca się do postaci skromnego wianuszka.

Barwa mętna, jasnosłomkowa i lekko mleczna.

Aromat bardzo przyjemny - intensywnie bananowo-drożdżowy; bogaty, konkretny i pełny.

W smaku początkowo dominuje dość mocna drożdżowość, a dopiero po chwili pojawia się delikatny bananowy posmak, który utrzymuje się już sympatycznie do samego końca. Momentami wyczuwalna lekka chlebowość od pszenicy, ale jest na tyle subtelna, że nie razi swoją obecnością. Jak to weizen, jest pijalny i orzeźwiający.

Wysycenie wysokie.


Pijąc po raz kolejny to piwo, mogę z czystym sercem stwierdzić, że jest to porządna pozycja w składzie piw pszenicznych i myślę, że każdy wielbiciel weizenów będzie zadowolony z Augustiańskiego. W moim odczuciu smak mógłby być trochę bardziej wyrazisty, bananowe nuty mniej ukryte, a piana trochę trwalsza i bardziej obfita. Nie mniej jednak i tak jestem zadowolony z zakupu Augustiańskiego Pszenicznego. Warto spróbować.



Informacje szczegółowe o piwie:

 Ocena

2 komentarze :

  1. Wczoraj piłem to piwo i niestety chyba zdążyło się zacząć psuć (było 3 dni po terminie przydatności), w smaku dominował kwasek, bananów brak. Szkoda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pszenica im świeższa tym lepsza, dlatego najbezpieczniej pić ją jak najszybciej od daty zakupu :) Nie warto jej leżakować - od tego są inne piwa ;)

      Usuń