poniedziałek, 14 października 2013

Kejter, czyli w gwarze poznańskiej pies, to najnowsze piwo z Browaru Szałpiw, które reprezentuje styl American Amber Ale i miało swoją premierę 5 października. Nie udało mi się dotrzeć do żadnego pubu na spróbowanie Kejtra w dniu premiery, więc nabyłem butelkę tego ciekawie zapowiadającego się trunku, aby móc go spróbować w spokojnym otoczeniu. Jak wyszła ta amerykańska wersja Amber Ale'a i czy Szałpiw stanął na wysokości zadania?



Piana niewielka, gęsta i drobnopęcherzykowa oblepia sympatycznie ścianki szklanki.

Barwa mętna i totalnie nieprzejrzysta (mimo pozostawionego na dnie butelki drożdżowego osadu), miedziana.

Aromat niesamowity i bardzo bogaty: idealnie wyczuwalne amerykańskie chmiele, kwiatowość i nektarowość.

Smak także świetny: początkowo wyczuwalne estry i nektarowo-owocowe wrażenie, potem pojawia się bardzo delikatnie i subtelnie chmiel i dopiero na finiszu pojawia się niemocna goryczka. Piwo bardzo lekkie i przyjemne. Mocno pijalne. 

Nasycenie niskie.


Podsumowanie nie wymaga użycia wielu słów. Kejter to piwo na wysokim poziomie, które potwierdza jakość Browaru Szałpiw. Moim zdaniem ten Amber Ale jest chyba ich najlepszym do tej pory produktem. Od jakiegoś czasu jestem fanem Amber Ale'ów, więc ten styl często gości u mnie w lodówce, ale dodatek amerykańskich chmieli całkowicie zawładnął moimi kubkami smakowymi i świetnie się spisał. Jedynym minusem jest mętność piwa, która wystąpiła pomimo (jak etykieta informuje) pozostawieniu na dnie butelki osadu. Amber Ale ą z reguły klarowne i mogą być ewentualnie mgliste gdy są chmielone na zimno. Nie wpłynęło to znacznie na smak piwa, więc pozostaje to kwestią wizualną, co nie razi mnie aż tak bardzo. Jak na razie Kejter bije na głowę wszystkie inne Amber Ale, których miałem okazję spróbować. Sądzę, że jest on obowiązkową pozycją, której trzeba spróbować. Na pewno każdemu zasmakuje. Polecam.


Informacje szczegółowe o piwie: 

Ocena
 

0 komentarze :

Prześlij komentarz