poniedziałek, 9 września 2013

 Na przełomie lipca i sierpnia Browar Kormoran ogłosił, że już warzy kolejne piwo z cyklu Podróże Kormorana i tym razem miał nim być Witbier. Kormoranowe piwo z 1. warki miałem okazję spróbować już dawno, krótko po jego wypuszczeniu na rynek, ale gdy tylko dowiedziałem się, że warzona jest od razu 2. warka mająca być bardziej doprawiona, konkretniejsza i lepsza w smaku, musiałem wstrzymać się z recenzją do czasu, kiedy to mogłem już kupić butelkę z drugiej warki. Byłem bardzo ciekaw tego, jak będą różniły się od siebie i czy druga warka faktycznie będzie lepsza od pierwszej. Czy była?






Warka 001/2013:

Piana niejednolita, średniopęcherzykowa i nietrwała - niweluje się do grubego wianuszka na powierzchni.


Barwa jasnosłomkowa, mętna.

Aromat trochę leśny, lekko maślany; nie jest intensywny, ale wyraźny.

Smak jest bardzo delikatny -czuć trochę owoców cytrusowych, w tle pojawia się minimalna goryczka. Momentami zdaje się być cierpkie. Po ogrzaniu trochę bardziej wyrazista staje się chmielowość dająca się wyczuć poprzez sympatyczne sosnowe wrażenie. Ogólnie smak jest trochę płytki, mało konkretny i niewyrazisty. Piwo jest dobrze pijalne.

Wysycenie wysokie.


Warka 002/2013:

Piana już jest jednolita, drobnoziarnista i utrzymuje się dłuższy czas na powierzchni.

Barwa identyczna, jak w 1. warce czyli jasnosłomkowa, mętna.

W aromacie tym razem pojawia się ciekawa chlebowość, bardzo delikatna i obecna tylko jako asysta intensywnych zapachów przypraw oraz pomarańczy; chwilami wyczuwalna drożdżowość.

Smak zdecydowanie pełny i konkretny - mocno czuć przyprawy oraz owoce pomarańczy, czy mandarynek; tutaj także pojawia się drożdżowość i chlebowość.

Wysycenie wysokie.




Po degustacji 1. warki byłem trochę rozczarowany płytkością tego piwa. Kormoranowa American IPA była nad wyraz doskonała, więc spodziewałem się czegoś niesamowitego po Witbierze. 2. warka zdecydowanie ratuje honor piwa jak i browaru, bo jest na prawdę dobra - czuć w końcu, że jest to Witbier, czuć, że są tam przyprawy i czuć, że jest konkretne oraz orzeźwiające. Skład w 2. warce się nie zmienił, więc browar musiał chyba po prostu zwiększyć ilość użytych składników, a nie ingerował w zmianę receptury. Zdecydowanie po 2. warce jestem zadowolony i z czystym sumieniem mogę po raz kolejny wystawić ocenę 5 Podróżom Kormorana.


Informacje szczegółowe o piwie:
  • Styl piwa: Witbier
  • Alkohol: 4,6% obj.
  • Ekstrakt: 12,5% wag.
  • Pasteryzacja: tak
  • Filtracja: nie
  • Fermentacja: górna
  • Dostępność: Doran Alkohole Regionalne w Krakowie
  • Pojemność: 0,5 l

Ocena




0 komentarze :

Prześlij komentarz