piątek, 15 listopada 2013

Tym wpisem przeniesiemy się trochę do przeszłości, a dokładnie do roku 2010, kiedy to 6. grudnia miał swoją premierę Grand Champion powstały w oparciu o recepturę Doroty Chrapek - zwyciężczyni Birofilii 2010. Tą butelkę Brackiego Belgian Pale Ale otrzymałem od Marka Bakalarskiego z Pracowni Piwa, który uprzedził mnie, że po tym już 3-letnim piwie można się spodziewać posmaku kartonu. Recepturę Doroty Chrapek wykorzystała w tym roku Pracownia Piwa do uwarzenia Dori, która miała premierę pod koniec sierpnia i była owocem współpracy browaru z Modlniczki z tą piwowarką domową. Długo się zastanawiałem, czy picie tego piwa jest dobrym pomysłem, czy nie zostawić go, aby nabrało jakiejś wartości wraz z upływem czasu, ale wszystkie moje rozważania prowadziły tylko do chwycenia za otwieracz...



Piana średniopęcherzykowa, gęsta; osadza się ładnie na ściankach szkła.


Barwa mglista, ciemnobursztynowa, ciemnomiedziana.

W aromacie wyczuwalna na początku nuta alkoholowa. Po chwili pojawia się wyraźna słodowość i owocowość.

W smaku początkowo pojawia się lekka, bardzo przyjemna goryczka, która szybko znika z języka, a na jej miejscu pojawia się wytrawne, owocowo-winne wrażenie wraz z charakterystyczną nutą suszonej śliwki. Finisz cierpki i treściwy.

Nasycenie średnie z wychyleniem ku wysokiemu.



Zostałem na prawdę bardzo pozytywnie zaskoczony tym przeterminowanym piwem. Nie wiem, czy to moja autosugestia, czy zachwyt, że mogę pić niedostępne już od 3 lat jednorazowo uwarzone piwo, ale to Belgian Pale Ale na prawdę mi smakowało. Kartonu nie czułem, smak był bogaty i jedynie w aromacie mocna nuta alkoholowa była nieprzyjemna. Reszta - na swoim miejscu. Biorąc pod uwagę kwestię przeterminowania piwa i moją możliwie nieobiektywną ocenę wynikającą z zachwytu, postanowiłem nie wystawiać oceny temu piwu. Mimo to muszę przyznać, że bardzo mi smakowało i z chęcią wypiłbym go raz jeszcze. Na koniec po raz kolejny chciałbym złożyć podziękowania na ręce Marka Bakalarskiego, bez którego nigdy nie miałbym możliwości skosztować Grand Championa 2010.


Informacje szczegółowe o piwie: 
  • Styl piwa:  Belgian Pale Ale
  • Alkohol: 5% obj.
  • Ekstrakt: 13% wag.
  • Fermentacja: górna
  • Pasteryzacja: tak
  • Pojemność: 0,5 l

0 komentarze :

Prześlij komentarz